wcag

KONCERT SYMFONICZNY – MUZYCZNE BAŚNIE

Orkiestra Symfoniczna FZ
Marta Kluczyńska – dyrygentka

PROGRAM
Charles Gounod
Scena baletowa z opery Faust
Paul Dukas
Uczeń czarnoksiężnika
Agnieszka Zdrojek–Suchodolska
W Grodzie Bachusa – preludium symfoniczne /PRAWYKONANIE/
Igor Strawiński
Ognisty Ptak – suita baletowa

Bilety: 60/40
Koncert abonamentowy

Drugi koncert w ramach tegorocznej edycji Miesiąca Kobiet otworzy specjalnie na tę okazję napisane preludium symfoniczne W Grodzie Bachusa Agnieszki Zdrojek-Suchodolskiej, którego programową treść kompozytorka opisuje następująco:
Bachus, bóg wina i dobrej zabawy, który przybył do Zielonej Góry. Zgodnie z mitem, kropla jego krwi spadła w okolice miasta, co sprawiło, że wyrosły tu wspaniałe, rozległe winnice. Od tej pory historia grodu nierozerwalnie jest związana z winiarstwem, a symbolem miasta stał się właśnie Bachus.

 

Dyrygentka o bogatym repertuarze operowym, baletowym i symfonicznym. Stale poszukuje nowych dróg interpretacyjnych i nieoczywistego repertuaru wartego pokazania szerokiej publiczności.
W sezonie artystycznym 2024/2025 Marta Kluczyńska zadebiutuje z Birmingham Royal Ballet, prowadząc Kopciuszka Sergiusza Prokofiewa. Powróci także do Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, by zadyrygować spektaklami: Dama Kameliowa (balet Johna Neumeiera), Giselle oraz Pinokio, do Teatru Wielkiego w Poznaniu (Don Juan, 4-Pastor/Leon&Lightfoot/Bondara), Polskiej Opery Królewskiej, oraz wielu polskich orkiestr symfonicznych.
Jest pomysłodawczynią i dyrygentką cyklu koncertowych wykonań zapomnianych polskich oper w TWON (2022 – Henryk Jarecki Barbara Radziwiłłówna, 2024 – Ludomir Różycki Beatrix Cenci, 2025 – Ludwik Grossman Duch Wojewody). W roku 2021 została mianowana kierownikiem muzycznym Polskiego Baletu Narodowego. Od roku 2018 obejmuje dyrekcję muzyczną corocznych plenerowych widowisk operowych przed Pałacem w Nieborowie (2018 – Antoni Radziwiłł Faust, 2019 – W. A. Mozart Don Giovanni, 2021 – W. Żeleński Goplana, 2022 – K. Kurpiński Szarlatan czyli Wskrzeszanie umarłych, 2023 – W.A. Mozart Czarodziejski Flet, 2024 – A. Dvorak Rusałka).
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej M. Pijarowskiego oraz w klasie fortepianu E. Karaś-Krasztel. W roku 2019 wzięła udział w programie Hart Institute for Women Conductors w The Dallas Opera. Uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez European Network of Opera Academies: podczas Edinburgh Festival (Wielka Brytania, 2010) i w Académie Européene du Festival d’Aix-en-Provence (Francja, 2011, warsztaty prowadzone przez Petera Eötvösa; 2019 warsztaty Katie Mitchell).
Od sezonu artystycznego 2008/09 związana jest z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, gdzie zadebiutowała w wieku 24 lat, prowadząc spektakl W krainie czarodziejskiego fletu. Następnie powierzono jej do prowadzenia spektakle operowe, m.in.: Straszny dwór, Sen nocy letniej B. Brittena, prawykonania oper w ramach Projektu ‘P’ — dla głosów i rąk Jagody Szmytki, Transcryptum Wojtka Blecharza, Zwycięstwo nad słońcem Sławomira Wojciechowskiego, Solarize Marcina Stańczyka oraz baletowe: Harnasie, Romeo i Julia, Dziadek do orzechów, Giselle, Bajadera, Don Kichot, Korsarz, Tristan i wiele innych. W 2024 roku, wspólnie z Anną Hop stworzyła i poprowadziła w TWON nową wersję baletu Mieczysława Wajnberg Pinokio (org. Złoty Kluczyk).

  • sala MCM
  • 14/03/2025
  • 19:00 - 21:00
Kup bilet
Wczytuję mapę...